ראשי ערים מהעבודה תוקפים את סנה על 979
יעקב לזר
 
רון חולדאי ויונה יהב דורשים מחה"כ אפרים סנה לבטל את יוזמתו לעגן בחקיקה את 979, בטענה שהיא עלולה לדרדר את המגזר העירוני. סנה משיב שמדובר בעשיית צדק אלמנטרי עם החקלאים

יוזמתו של חבר הכנסת אפרים סנה מהעבודה, לעגן בחקיקה את החלטה 979, זוכה למה שנראה כמתקפה מאורגנת מצד פורום 15 ראשי הערים הרואים בהחלטה סכנה למגזר העירוני.
 
ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, כתב לחה"כ סנה מכתב המסתיים בציטוט מאחד העם: "לא זו הדרך". חולדאי טען בפני סנה שיוזמתו הפתיעה את ראשי הערים, "במיוחד לנוכח העובדה שבעקבות עתירת פורום ה-15 לבג"ץ, קבע היועץ המשפטי מפורשות, שדינה של החלטה 979 להתבטל, והמליץ על ועדה מקצועית שתבחן את העניין". "אנו, ראשי הערים, מאמינים כי כוונתך היית חיובית, קרי: לסייע למגזר החקלאי, שאכן גם אנו מסכימים שיש לסייע לו ולהתחשב בו", כתב חולדאי, "ואולם לטעמנו, סיוע שכזה אינו אמור לגרור אחריו פגיעה אנושה באוכלוסייה העירונית".
 
גם ראש עיריית חיפה, יונה יהב, מצטרף ללחץ ומכנה את היוזמה של סנה "יוזמה שמעליה צל כבד וקודר לעתידו של המגזר העירוני בישראל". גם הוא מסכים שיש לעזור למגזר החקלאי ואפילו להתחשב בו, "אך לא בדרך העלולה לדרדר את המגזר העירוני בכלל, והערים הגדולות בפרט, לתהומות של קושי ומצוקה כלכלית, ובכך להפוך ערים אלה לנטל על המדינה". יהב קורא לסנה להסיר מסדר יומה של הכנסת את הצעת החוק שיזם.
 
מחה"כ סנה נמסר שהוא עומד מאחורי יוזמתו ואין בכוונתו להיכנע ללחצים המופעלים עליו. "זו טעות להעמיד את תושבי הערים הגדולות מול הצדק האלמנטרי והאנושי שצריך להיעשות עם החקלאים במדינה", קובע סנה.