מכיסו של הנדבן - לנשקו של הצנחן  

מיליונר יהודי אמריקני ביקר בגדוד 101 של הצנחנים, נדהם לשמוע שהחיילים זקוקים לכוונות ירי מתקדמות, ותרם להם 100 כוונות רובה בעלות של 50 אלף דולר 

עמיר רפפורט
16/6/2005  9:00  

למרות שגדוד 101 של חטיבת הצנחנים נחשב לאחת היחידות המובחרות ביותר בצה"ל, לוחמיו נאלצים לסמוך על נדבנותם של אזרחים, כדי להצטייד בציוד הלחימה המתקדם ביותר. אתמול קיבלו לוחמי הגדוד ממיליונר יהודי אמריקני 100 כוונות לייזר לרובים, בעלות של כ-50 אלף דולר.

לפני שנה ביקר התורם, תושב ניו-יורק שלחם במלחמת קוריאה, את לוחמי גדוד 101 באזור שכם. המיליונר הקשיש ביקש לשמוע מהצנחנים מה חסר להם, והופתע שלא ביקשו ממנו צ'ופרים, אלא דווקא כוונות לייזר, שיהפכו את הרובים האישיים שלהם למדויקים יותר.

בעקבות הבקשה התייעץ התורם היהודי עם ח''כ אפרים סנה, עבודה, שבדק עם מפקד חטיבת הצנחנים, אלוף-משנה יוסי בכר, אם אפשר לתרום אמצעי לחימה ללוחמים. המח"ט השיב כי ישמח אם יהיו לחיילים שלו כוונות לייזר.
 
הרכיבו בהתלהבות את הכוונות 
 
בחודשים האחרונים רכש המיליונר בארה''ב יותר מ-100 כוונות לייזר מתקדמות בעלות של יותר מ-50 אלף דולר. אתמול מסר אותן ח''כ סנה למפקד גדוד 101, סגן-אלוף אליעזר טולדנו, ולחייליו בשמו של התורם. החיילים הרכיבו בהתלהבות את הכוונות על כלי הנשק.

בתשובה לשאלה אם כספי תרומות ולא תקציב צה"ל עצמו הם שצריכים לממן אמצעי לחימה לחיילי צה"ל, אמר ח''כ סנה: "זה לא ענייני מרגע שמפקד החטיבה הביע עניין בכוונות. כחבר ועדת תקציב הביטחון של הכנסת אני יודע שאין לצה"ל כסף לכל האמצעים שהחיילים צריכים ורוצים".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "מבדיקה עם היחידה עולה כי התרומה נעשתה בתיאום עם קרן ליב"י, כמקובל במקרים האלו''.