העבודה והפת"ח ישתפו פעולה  

נציגי שתי המפלגות נפגשו בת"א והסכימו להציג לציבור הפלשתיני והישראלי נחישות להגיע לשלום  

ברק רביד וחיים איסרוביץ
3/8/2005  7:41  

לא מפסיקים לדבר: מפלגת "העבודה" אמנם לא בשלטון, אבל זה לא מונע ממנה לנהל הידברות עם הפלשתינים. שלשום אירגנה ח"כ קולט אביטל מפגש ראשון מסוגו בין חברי הסיעה בכנסת לבכירים בתנועת הפת"ח. בסיום הפגישה הוחלט להקים צוות עבודה משותף לשתי המפלגות ולערוך מפגש המשך ברמאללה.

המפגש, שנערך בבית מפלגת העבודה בשכונת התקווה וארך יותר משלוש שעות, התמקד בתוכנית ההתנתקות, אך עסק בסוגיות נוספות. גורמים שהשתתפו בפגישה דיווחו כי שני הצדדים הפגינו רצון טוב ושהאווירה היתה טובה מאוד.

את מפלגת העבודה ייצגו בפגישה אביטל, שמכהנת כראש מחלקת קשרי החוץ במפלגה; יו"ר סיעת העבודה, ח"כ אפרים סנה, וח"כ דני יתום. את הפת"ח ייצגו חבר הוועד המרכזי של הפת"ח, עבאס זכי, השר לשעבר הישאם עבד אל-ראזק וחברי המועצה המחוקקת עימאד שאקור, סאלווה אדיב ומופיד עבד-רבו. 
 
אנשי הפת"ח: חבל שלא ניצחתם 

חברי הפת"ח אמרו בפגישה כי לאחר ההתנתקות מצפה לתנועתם אתגר פוליטי קשה בבחירות לפרלמנט והביעו תקווה שיצליחו לשמור על השלטון. נציגי העבודה אמרו כי בכוונת המפלגה לשוב לשלטון בבחירות הקרובות.

הנציגים הפלשתינים הביעו צער על כך שהעבודה לא ניצחה בבחירות האחרונות. בסופו של דבר הוסכם כי על שני הצדדים להציג לציבור שתי מפלגות חזקות הנחושות להגיע לשלום ושכל צד צריך לפנות לקהל של הצד השני כדי להדגיש את מחויבותו לשלום.

בסיום הפגישה פורסמה הצהרה משותפת בה הוסכם לערוך מפגש גומלין ברמאללה בספטמבר. כמו כן סוכם עקרונית על עריכת מפגש נוסף, שבו ישתתפו 200 חברים בפת"ח ובעבודה. הצדדים הסכימו על שני מפגשים מול קהל - אחד שייערך בתל-אביב ובו ישיב בכיר פלשתיני על שאלות הקהל הישראלי ואחד ברמאללה שבו ישיב בכיר ישראלי על שאלות הקהל הפלשתיני.

בשבועות הקרובים תוקם במפלגת העבודה מחלקה מיוחדת שתרכז את הקשרים עם הפת"ח. 20 חברי מפלגה דוברי ערבית כבר הגישו את מועמדותם לתפקיד.