סנה: סחבת ממשלתית בנושא מיגון המטוסים
יו"ר ועדת המשנה לתפיסת הבטחון ובניין הכח של צה"ל ביקר את הממשלה על כך שפרויקט ליצור מערכות הגנה מפני טילי כתף נסגר. סנה: "זהו מחדל כי לאף אחד לא מספיק אכפת"
אילן מרסיאנו

"יש סחבת ממשלתית וזלזול בחיי אדם בכל הקשור להגנת מטוסי נוסעים מפני טילי כתף", כך אמר היום (ד'), יו"ר ועדת המשנה לתפיסת הבטחון ובניין הכוח של צה"ל, ח"כ אפרים סנה. הוועדה קיימה מספר רב של דיונים בנושא ופנתה שלוש פעמים אל ראש הממשלה שמצידו נתן הוראה להקצות תקציב לנושא. אבל, לדברי סנה התקציב טרם הועבר ולא נעשה דבר בנושא הגנת המטוסים.
 
לדברי סנה, פרויקט חדשני של רפא"ל שיכול היה אמור לספק תשובה לאיום מפני טילי כתף וגם אמור היה להיות מיועד לייצוא, אך בפועל הפרויקט הוזנח ונסגר. סנה: "לא ניתנו לרפא"ל ההזמנויות הדרושות לייצר מספר מערכות מספיק, שיוכלו היו להאיץ את הפיתוח".
 
לטענתו של סנה "בניגוד להוראה מפורשת של ראש הממשלה שהורה לאוצר להזמין 30 מערכות כאלו בעלות של 30 מיליון דולר. אם היו מטפלים בנושא כבר לפני שלוש שנים כמו שהיה צריך, היום היתה מערכת כחול לבן יעילה בהגנה על מטוסים. רפא"ל נאלצה לצערי לסגור את הפרויקט".
 
סנה ציין שכיום יש רק מטוס נוסעים ישראלי אחד שבו הותקנה המערכת המקבילה של חברת אלתא והתעשייה האווירית שהוכיחה את עצמה בחיילות זרים. סנה: "זה מחדל כי לאף אחד לא מספיק אכפת".
 
סנה הזהיר שבחמש שנים האחרונות כוחו של צה"ל ירד, בשל הקיצוץ בתקציב הבטחון. סנה: "זו אופנה לדרוש קיצוץ בתקציב, הכל נובע מתוך רצון שלא לגעת במקורות תקציבים אחרים, בעיקר בהטבות מס שניתנו לעשירון העליון, שם מונחים מיליארדים רבים. בחמש שנים האחרונות חל פיחות של שליש בכל מרכיבי העוצמה של צה"ל".