סטאלין אאוט - פרץ אין

  מיה בנגל
20/2/2006 12:29

השפם מזכיר את סטאלין, התקשורת עוקצת והתדמית הביטחונית בבעיה, אבל למרות הכל במפלגת העבודה לא מתייאשים מהקול הרוסי. היום התכנס מטה העולים בניסיון לשבור את הראש ולמצוא את הנוסחה שתביא עוד מצביעים.

"בשנים האחרונות נעשתה תעמולה עוינת הגובלת ברצח אופי לעמיר פרץ", אמר יו"ר מטה העולים, ח"כ אפרים סנה. הוא ואנשיו יודעים שהבעיה המרכזית שעומדת בפניהם היא התדמית השלילית של היו"ר בקרב התקשורת הרוסית, שכבר כינתה אותו "חתול האשפתות משדרות".

סנה, שהרשים היום בדיבורו בשפה הרוסית, הודיע כי בכוונת המטה לעקוף את התקשורת ולהגיע ישירות אל הבוחר. "העבודה" תבסס את הקמפיין שלה במגזר על שלושה נושאים עיקריים: ביטחון, כלכלה וחברה, בדגש על ניפוץ התדמית השלילית של פרץ.  

בעבודה מתכוונים להבליט את סדר היום השונה של המפלגה, בדגש על העלאת שכר המינימום, סיבסוד לימודים אקדמאיים ודאגה לפנסיה. כמו כן, יוצג לציבור הרוסי הרקע האישי של היו"ר פרץ - עברו הצבאי ומחויבותו החברתית.

"אנו נציג לציבור הרוסי את עמיר פרץ שהם לא מכירים", אמר לאון לטינצקי, נציג המגזר הרוסי שממוקם במקום ה-21 ברשימה לכנסת. "השפם זה יתרון. פרץ שאינו המועמד היחיד שמעוטר בשפם, עוד יחזיר אותו לאופנה". אבל בכינוס לא דנו רק בשפם של היו"ר, אלא גם בטעמו בבגדים. בתגובה לטענות כי ייתכן ולבושו הלא-פורמלי של פרץ פוגע בתדמיתו, ענה סנה כי גם יו"ר שינוי לשעבר יוסף (טומי) לפיד, שזכה בבחירות הקודמות לתמיכה רבה בציבור הרוסי, לא נהג לענוב עניבה. "כל אחד מתלבש לפי המעמד בו הוא מופיע", ציין.

בנוסף, הודיעו משתתפי הדיון כי הם מתכוונים להציג בחזית ההסברה שלהם למגזר הרוסי את ה"ביטחוניסטים" של המפלגה: עמי איילון, בנימין בן-אליעזר, מתן וילנאי, אפרים סנה ודני יתום. "אחת משמועות השקר שמזינים בהן את ציבור העולים היא שאנחנו רכים בנושא הביטחוני", אמר סנה. "יש לנו את הצוות הביטחוני הטוב ביותר, אנשים עם ניסיון מבצעי, מדיני, צבאי ואזרחי".