ללכת עד הסוף

אסור לעקר מתוכן את המבצע בהסכם שיחזיר את המצב לקדמותו. השלמת המשימה תהווה ניצחון תקדימי על איראן 

ארגון חיזבאללה הלבנוני הוקם על-ידי איראן כחלק מהאסטרטגיה הכוללת של משטר האייטוללות. לארגון נועדו שתי משימות: האחת - השתלטות על לבנון והפיכתה לרפובליקה איסלאמית בחסות איראן. השנייה - להילחם בישראל וליצור איום אסטרטגי על מדינת ישראל ועל החברה הישראלית. השאיפה האיראנית היא להקיף את ישראל ב"משטחי שיגור" של רקטות וטילים: בדרום - מרצועת עזה, במרכז - משטחי הגדה המערבית, בצפון - מתוך לבנון.

כשהנשיא האיראני אחמדי-נג'אד מדבר על חיסול ישראל, הוא מתכוון לכך. ובטרם ישיג את הנשק הגרעיני, הוא מקווה להתיש ולהחליש את החברה הישראלית על-ידי רקטות וטילים מסוגים שונים, החל ב"קסאם" וגמור ב"זילזאל". על כן, המלחמה בחיזבאללה היא חלק מעימות נרחב יותר בינינו לבין משטר הרשע והשנאה, השואף בגלוי להשמיד את ישראל.

מכאן ברור מדוע אין ישראל יכולה לחדול מהמשימה בלבנון בטרם הושלמה. והמשימה היא הרס תשתית חיזבאללה בלבנון והרחקתו לצמיתות מקרבת הגליל. אם נשלים את המשימה הזו, יהווה הדבר ניצחון ראשון על איראן ומסר חד-משמעי שאין לנו כוונה להירתע מול האיום שלה, הטרוריסטי והגרעיני כאחד. גם לדמוקרטיות המערביות, הנרתעות מעימות עם המשטר בטהרן והמחזרות אחריו, יהיה זה שיעור כיצד צריך לטפל בו כהלכה.

שש שנים בנתה איראן את מערך הרקטות והטילים בדרום לבנון והצליחה ליצור מאזן אימה מול ישראל. החשש ממטחים של מאות רקטות על יישובינו גרם לישראל לגזור על עצמה איפוק והבלגה מול פרובוקציות חוזרות ונשנות בגבול הלבנון. אני משער שהידיעה שתגובה נמרצת נגד חיזבאללה עלולה לחייב, בסופו של דבר, כניסה קרקעית ללבנון, הרתיעה את ממשלות ישראל הקודמות.

ההחלטה שלא להבליג על חטיפת שני החיילים והריגת חבריהם ליד זרעית הייתה החלטה נכונה. אין לעקר אותה ממשמעויותיה על-ידי הפסקת המבצע באמצעות הסכם, שעלול להביא את המצב בגבול לבנון לקדמותו. אז, סבלם של תושבי הצפון יהיה לשווא. אני מבקר בימים האחרונים את תושבי הצפון המופגזים, והמסר בפיהם אחד הוא: אנחנו מוכנים לעמוד בימים הקשים האלה, אבל על הממשלה להביא את מבצע גריסת חיזבאללה אל סיומו המלא.

ועוד הערה אישית: בשנת 2000 הזהרתי מפני נסיגה חד-צדדית מלבנון. הזהרתי כי לוואקום שתיצור נסיגת צה"ל ייכנס חיזבאללה במלוא עוצמתו, ויפרוס את מוצביו מול יישובינו בצפון. זה קרה. כעת מתקן צה"ל את הטעות. הזהרתי אז כי המסר שאנו משדרים לעולם הערבי בנסיגתנו הוא שיותר משתלם להקיז את דמנו מאשר לשאת ולתת עמנו. זה קרה. ארבעה חודשים אחרי הנסיגה מלבנון פרצה האינתיפאדה השנייה. איבדנו בה יותר מאלף ישראלים. אני מקווה שלמדנו את הלקח המר.

 

ח"כ אפרים סנה, יו"ר סיעת העבודה בכנסת, פיקד על כוחות צה"ל בדרום לבנון בזמן מלחמת של"ג