אפרים סנה: נלחמים עם הראש, לא עם הלב

סגן שר הביטחון סייר בשדרות והתייחס לקריאות התושבים לצאת למבצע כולל בעזה כדי למגר את ירי הקסאמים: "אין כאן פיתרון קסם, כמו שאנשים חושבים בטעות"
חנן גרינברג

"אנחנו עושים מה שאנחנו צריכים לעשות במינון הנכון, וגם רואים תוצאות נכונות. אין כאן פיתרון קסם, כמו שאנשים חושבים בטעות שאם פתאום יעשו איזה מבצע קרקעי גדול אז הכול ייפתר - זה לא המצב. מלחמה מנהלים עם הראש, לא עם הלב" - כך אמר הבוקר (יום ג') סגן שר הביטחון אפרים סנה, במהלך ביקור בשדרות, בתגובה לקריאות לצאת למבצע מקיף ברצועת עזה.
סנה התייחס לתחושות הקשות של התושבים, על רקע האירוע בו נהרגה אמש תושבת שדרות מפגיעת קסאם. "אין תשובות מהירות ואין תשובות קלות. בזמן לחימה צריך להגיד את כל האמת לציבור - ואין פה פיתרון של זבנג וגמרנו. אנחנו פוגעים בייצור הקסאמים, בתובלה שלהם, במשגרים ובמפקדים של כל המערכת הזאת. בסוף זה יעבוד. אנחנו יותר חזקים, לנו יש מודיעין יותר טוב. אנחנו בסוף נכריע".
 
במהלך הסיור עדכנו גורמי הביטחון את סנה כי נעשות הכנות גם למצב שבו יורחב האיום, ויגיע לאזורים נוספים כגון אשקלון בצפון ונתיבות בדרום. לסנה נאמר כי פיקוד העורף ערוך להפעיל את התראת צבע אדום גם במקומות האלה תוך זמן קצר, וישנם צוותי הצלה וחירום בכוננות.
 
סנה גם כינס לדיון את ועדת מל"ח (משק לשעת חירום) ודן יחד עם נציגי משרדי הממשלה ופיקוד העורף על הנעשה בשדרות ובסביבה. מאוחר יותר ביקר סנה גם במעבר הסחורות קרני בצפון רצועת עזה, שכמעט ואינו פועל בימים אלה על רקע המצב הפנימי ברצועה.