"לא מקצים משאבים למלחמה באיום האירני"

יום שלישי, 25 בדצמבר 2007, 12:03 מאת: ספי קרופסקי, מערכת וואלה!

סגן שר הביטחון לשעבר סנה הודיע כי יצביע נגד תקציב המדינה. "יש עודף תקציבי, אך מיגון האזרחים אינו מספק. לביצוע משימות המינימום של צה"ל חסרים מאות מיליוני שקלים"

"15 שנה אני מתריע על האיום האירני. סוף כל סוף קיימת מחשבה על הקמת מענה הגנתי לאיום, אבל לא ניתנים המשאבים לכך. אין מענה ביטחוני לאיום האירני" - כך אמר היום (שלישי) ח"כ אפרים סנה, סגן שר הביטחון לשעבר, במסיבת עיתונאים שכינס. סנה הודיע כי בשל הקיצוץ בתקציב הביטחון לשנת 2008, בכוונתו להצביע נגד התקציב, "לראשונה מאז היותו חבר בקואליציה".

בדבריו הצביע סנה על כך שהמדינה "סוגרת שנה" עם תקציב עודף. "אזרחי ישראל צריכים לדעת שיש פה העדפה שגויה בתקציב המדינה", אמר סנה! . "האזרחים ממוגנים פחות טוב ממה שהמדינה יכולה לספק. לביצוע משימות המינימום של צה"ל חסרים כמה מאות מיליוני שקלים. בניית המענה לאיום האירני מתעכבת בשל חסר במשאבים. פיקוד העורף מקבל בקושי רבע מדרישותיו המינימליות ביותר, ואין תקציב למרכיבי הביטחון על מנת לשפר את ההגנה על יישובי עוטף עזה", אמר. "מצפונית, האחריות איננה על לובשי המדים. האחריות היא על הקבינט ועל מי שיצביע בעד התקציב הזה. אני דואג למאגיסטים, לא לאנאליסטים".

לדברי ח"כ סנה, אי קיצוץ בתקציב אינו סותר את האג'נדות החברתיות. הוא הוסיף כי עדכן את שר הביטחון אהוד ברק בחששותיו מפני הקיצוץ בתקציב הביטחון, אך נמנע מלהשמיע ביקורת אישית על ברק ועל החלטתו לתמוך בתקציב. אתמול, בישיבת ועדת חוץ וביטחון בה חבר סנה, הוא הצביע נגד העברת תקציב הביטחון.