"על הקהילה הבי"ל לעודד מהפכה חילונית באיראן"
כך אמר היום אפרים סנה, סגן שר הביטחון לשעבר וראש מפלגת "ישראל חזקה"בכנס של המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS) 
כתב אומדיה 9/9/2008
 
בכנס שנערך הערב במכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS) אמר סגן שר הביטחון לשעבר, תא"ל (מיל.) אפרים סנה כי הדרך העיקרית להתמודד עם האיום האיראני היא על ידי הפעלת סנקציות שיובילו למהפכה חילונית- דמוקרטית, "העם האיראני צריך לדעת שהעולם רוצה בכך. כרגע כל מה שהוא רואה זה עלייה לרגל לטהראן וחנופה זולה לאחמניג'אד, למה שהוא ייצא לרחובות?". עוד אמר כי הסנקציה היעילה ביותר תהיה פגיעה באספקת הבנזין לאיראן, דבר שיוביל לתסיסה של העם. בנוסף מציע סנה "סנקציות על הבנקאות ועל הצמרת שתכליתן להביא לכך שהמשטר לא יוכל לנשום ושהטריז בינו לבין העם יגדל".

לדברי סנה "ישראל לא יכולה להשלים עם איראן גרעינית, זו תהיה מכה אנושה לחלום הציוני. אנחנו צריכים להשתחרר מהטראומה של יוני 82' בלבנון. זה אמנם היה ניסיון טיפשי וכושל, אך לא אומר שלא זכותנו, ואף חובתנו, לעצב את המזרח התיכון לפי האינטרסים של מדינת ישראל". בהתייחסו לאופציה הצבאית אמר שעל אף שהיא "איננה רצויה, היא חייבת להיות בידינו- אפילו כמוצא אחרון". ד"ר אפרים קם, חוקר בכיר במכון למחקרי ביטחון לאומי אמר כי "התקפה הצבאית לאחר שיהיה בידי איראן נשק גרעיני כבר לא תהיה רלבנטית". לשאלה האם איראן תשתמש בנשק גרעיני אמר קם כי "למודיעין הישראלי קשה לחדור לצמרת האיראנית ולהשיג מידע על כוונתה לתקוף, ולכן אין בידינו תשובה חד משמעית"

אפרים הלוי, ראש המוסד לשעבר, סיפר בכנס כי "קיימת דרישה הולכת וגדלה שארה"ב תשב עם איראן לשיחות ללא תנאי ההשהייה" ואכן נודע היום כי בוושינגטון הסירו את התנגדותם להפעלת תחנת הכוח הגרעינית בבושהר, שעל פי הודעת החברה הרוסית הבונה אותו, תתחיל בפעילות מלאה כבר בסוף השנה.

ד"ר אפרים אסכולאי, חוקר בכיר במכון למחקרי ביטחון לאומי ציין כי "הפעם הראשונה שאיראן תפעיל נשק גרעיני יהיה בניסוי תת-קרקעי שמטרתו להגיד- אנחנו כאן ויש לנו נשק גרעיני"