הבחירות יצרו השבוע מציאות פוליטית חדשה. מבחינתי התוצאה המאכזבת ביותר היתה כישלונה של "ישראל חזקה" להכנס כסיעה לכנסת ה-18 בשל מספר הקולות הקטן שקיבלה.
 
אני מעריך כי שלושה גורמים עיקריים הרחיקו בוחרים רבים מ"ישראל חזקה" בימים האחרונים ממש.
 האחד – המסע כנגד המפלגות הקטנות, מסע שהובל על-ידי האישים המשפיעים ביותר בתקשורת, ושיצר נבואה המגשימה את עצמה כי קול ל"ישראל חזקה" הוא קול מבוזבז.
 
השני – המרוץ הצמוד הדו-ראשי לבני-נתניהו. מרוץ זה יצר בכל צד של המפה הפוליטית תחושת דחיפות למנוע את נצחונו של הצד האחר. לכן מצביעים הנוטים ימינה ומצביעים הנוטים שמאלה העדיפו בסופו של דבר לבחור בחירה "אישית" בנתניהו או בלבני על פני בחירה ב"ישראל חזקה".
 
הגורם השלישי – הוא הסחף העצום בציבור דוברי הרוסית בכיוונו של אביגדור ליברמן. חרף ההשקעה הרבה שלנו בציבור זה, לא ניתן היה להציב מחסום של ממש לנהירה אחרי ליברמן וסיסמאותיו. כפי שאמרה לי אשה אחת ליד הקלפי ברחובות: "אנחנו מצביעים למי שהוא משלנו".
 
את אשר קרה ל"ישראל חזקה" קרה גם למפלגות החדשות והקטנות האחרות. הן תנועתו של הרב מלכיאור שהיא תנועה ותיקה עם אלפי פעילים שחברה לתנועות הירוקות, והן מפלגת הירוקים שכבר התמודדה בעשרות מקומות בבחירות המוניציפאליות, לא עברו את אחוז החסימה. יש להזכיר כי "ישראל חזקה" נכנסה למערכת הבחירות רק שלושה שבועות לאחר שנרשמה כמפלגה והחלה לפקוד את חבריה.
 
אני שלם עם הדרך שבה הלכתי, עם הקמתה של "ישראל חזקה" ועם ההתייצבות למערכת הבחירות. באשר למלחמה בפשע, הרי כל ממשלה שתקום, ויהיה לה ולו שמץ של אחריות חברתית, תהיה חייבת לראות בה משימה לאומית דחופה.
 
אני מבקש להודות מקרב לב לכל אלה שנרתמו לסייע לי ול"ישראל חזקה". אעשה זאת גם באופן אישי ביום שלישי הקרוב, 17.2.09, בשעה 18:00 במרכז הכנסים "יפה לי".

 בכנסת הבאה יהיה למחנה הימין רוב של 65 מנדטים. הרכבה האישי והמפלגתי של הממשלה הבאה יקשה מאד על ניווט המדינה במציאות האיזורית המסובכת. על כך ועל משמעויות נוספות של תוצאות הבחירות – בפרשת השבוע הבאה.

 
                                                                         שבת שלום,

                                                                                 אפרים סנה